Projekti

Mnogo je rješenja i mogućnosti koje grad Sarajevo pruža za održivo i odgovorno poslovanje

30.11.2022.

Društveno odgovorno poslovanje je način na koji oraganizacije upravljaju svojim poslovnim procesima kako bi oni imali pozitivan učinak na društvo.

Upravo je ovakav način poslovanja bio tema danas održane konferencije u hotelu "Holiday" Sarajevo, koja je svoje ciljeve usmjerila na to, da putem privrednih društava, privrednih komora, udruženja, asocijacija ali i medijskih kuća, koje se bave promocijom privrednog poslovanja, Sarajevo predstavi kao destinaciju za održivo i odgovorno poslovanje.

Aida Trožić, direktorica firme TANA 21, koja je organizator ove konferencije, je kazala da ova oblast danas doživljava svoj uzlazni razvoj te da se svi društveni segmenti trebaju podjednako posvetiti razvoju.

“Naziv TANA 21 nastao je iz korjena riječi transforamcija što je upravo ono što naša firma, pruža i radi. Naš cilj poslovanja kao i ove konferencije, jeste savjetovanje za transformaciju poslovanja u BiH kako bi ono bilo usklađeno sa najboljim praksama, standardima čiji je cilj uspostava punog poštivanja ljudskih prava, kao sastavnog dijela korporativne kulture”, kazala je Trožić.

Teme koje su predstavljene na konferenciji su vezane za sisteme podrške za privrednike koji su opredijeljeni da posluju u skladu sa standardima održivog i društveno odgovornog poslovanja.

Između ostalog predstavljene su i finansijske usluge za održivo, ekološki osviješteno i zeleno poslovanje zatim sistemi za usklađenost i certificiranje, metodi za izgradnju kulture organizacija, koncepti energetske efikasnosti, reciklažni sistemi, destinacijski marketing i PR.

Moderator konferencije bio je Adnan Rondić, a svoj rad iz oblasti održivog poslovanja kroz tri zanimljiva panela predstavili su predstavnici iz ProCredit Banke, NetConsultinga, TÜV NORD ADRIATIC, firme Shia&Kark, nLogic Advisory, ZEOS eko-sistema, portala Akta.ba i MarketMakersa.

Promotivna konferencija je organizovana uz finansijsku podršku Ministarstva privrede Kantona Sarajevo kroz program “Poslovni sajmovi 2022.“ te je tim povodom ministar Adnan Delić kazao kako ovakvi događaji doprinose unaprjeđenju poslovnog ambijenta te ih vrlo rado podržavaju.

"Iako kroz rad nailazimo na mnogobrojne poteškoće vrlo smo svjesni stvaranja uslova koji su neophodni za održivo i odgovorno kvaliteno poslovanje u našoj zemlji. Svjesno smo kompleksne admistrativne i birokratske procedure. Fiskalni i parafiskalni sistem u KS je takav kakav jeste. Kako bi privrednicima olakšali poslovanje mi smo u okviru svoga djelovanja, ukinuli pojedine namete i umanjili smo članarine turističkoj zajednici u doba pandemije. Ovo je nešto što država treba da prepozna i krene u istom smjeru. Jer ove sisteme prije svega treba prilagoditi privrednicim, jer samo tako ćemo razvijati privredu i sve ostale segmente društva”, kazao je Delić.

Panelisti, učesnici su kroz panele prezentirali usluge i načine rada koji mogu privrednicima olakšati poslovanje uz minimalna ulaganja a za maksimalne učinke.

Složili su se da je mnogo toga što privrednici sami moraju da rješavaju, iako već postoje državni sistemi koji bi određene procese i procedure trebali da provode za njih, ali to nije uvijek tako.

Elma Babić-Džihanić iz ZEOS eko-sistema kazala je da je jako bitno da kompanije krenu od sebe, da imaju jasno razrađen plan i cilj razvoja da što više sami dopronose ovoj državi, jer je samo takav put pravi put razvoja.

Ines Amitović ispred ProCredit Bank rekla je da se kompanije ne smiju obeshrabriti u nastojanju da promijene neke stvari, prvenstveno kada su interne promjene u pitanju.

"Mi i dalje nastavljamo u istom smjeru razvoja, mi ćemo se nadograđivati, što je i poenta razvoja", kazala je.

Adna Lagumdžija ispred TÜV NORD ADRIATIC kazala je da je protekli period bio jako težak kako za fiziča lica tako i za pravna. 

"Vrijeme koje slijedi je također neizvjesno, zato održivo i odgovorno poslovanje ne treba da bude obaveza samo pojedinca, jer to treba da zahtjevamo od svih ostalih kako unutar poslovanja tako i privatno. Svakodnevno i na sve načine od cijelog okruženja trebamo tražiti da budu društveno odgovorni, jer imamo samo jednu planetu a na njoj trebamo živjeti”, rekla je.

Aida Trožić je kazala da je društveno odgovorno poslovanje način na koji oraganizacije upravljaju svojim poslovnim procesima kako bi oni imali pozitivan učinak na društvo. Upravo ovo treba da bude razlog da država više učestvuje u procesima koji će privredi olakšati poslovanje.

"Društveno odgovorno poslovanje obuhvata društvene, ekonomske i ekološke aspekte. U tom poslovanju se ističu poštene poslovne prakse, upravljanje ljudskim potencijalima zatim ekonomično upravljanje prirodnim resursima, ali prije svega iskrenu predanost lokalnoj zajednici. Na nivou EU imamo takav razvoj da se skoro svake sedmice usvajaju nove regulative i direktive koje se tiču i naše zemlje, jer se ovo odnosi i na to s kim evropske kompanije posluju. Današnja konferencija ima za cilj da upravo privrednike koji posluju u zemlji i izvan nje upozna sa mehanizmima koji se odnose na održivo i društveno odgovorno poslovanje”, kazala je Trožić.

Jedan od zaključaka konferencije jeste da je mnogo rješenja i mogućnosti koje grad Sarajevo pruža i može pružiti za održivo i odgovorno poslovanje. Niz je mogućnosti koje su na raspolaganju svima koji svoje poslovanje usklađuju i nadograđuju sa onima što se zove održivo i odgovorno poslovanje.

Ne postoji jedinstven recept kako doći do održivog i odgovornog poslovanja, do načina kako ga održavati, ali ono što je zajedničko svima koji su ga uspostavili jeste stvaranje dobrog i kvalitenog balansa između ostvarenja profita, što je prirodno i onoga što je dobrobit zajednice.

Konferenciju će, kako je Tržić kazala, iskoristiti da kreiraju izvještaj sa zaključcima na osnovu kojih će, kao privredno društvo, zajedno sa svim učesnicima konferencije, vidjeti šta mogu učiniti kada su ove teme u pitanju.

Cilj je jednostavan, a to je poslodavcima omogućiti da rade sa što manje poteškoća i doprinose razvoju društva a time i BiH.

Pogledaj sve novosti

Podijeli sadržaj